L 17 - utdelning av dugga 2

Dagens innehåll
Påminnelse om läxan till torsdag/fredag.
Stapeldiagram.
Dela ut dugga 2. Den tas hem och visas upp för föräldrarna!
Omprovstiden är (preliminärt ) satt till onsdagen v 45 kl 15.20.
indelningi nya grupper.

Kommande lektioners innehåll
Kursplan
Tiosystemet och Delbarhet, sid 8-9.
Avrundning och räknebegrepp, sidorna 10-11.
Decimaler, sid 12-13.
Tallinjen, sid 14-15.
Övning: Att rita tallinjer i powerpoint.
Multiplicera och dividera med 10, sid 16-17.
Enheter för längd, sid 18-20.
En laboration där vi mäter olika sakers längd i olika enheter.
Avrundning, sid21-22.
Arbeta tilsammans, sid 22-23.
Ezxtrauppgift: Huvudräkning.
Repetition av multiplikationstabellen med mult.se.
Diagnos och kluringar, sid  24-25.

Filmer om decimaltal mm
Building Yard Starters, 15 min
Shopping Mall Starters, 15 min
Scrapyard Starters, 15 min
Historien om 1, 60 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0