V48 - självvärdering och primtal

Jag kommer att bli sträng och ta datorerna om ni spelar spel eller liknade på lektionen.

börja med att räkna i boken
insamling och avprickning av läxböcker
närvarokontroll
utdelning av läxböcker
om provet
kursplaner mm på nätet = aritmetiksidan på wikiskola.se
jag kommer att samla proven i en pärm
sjävvärdering   7:1, 7:2, 7:3 7:4 har gjort detta.

När ni har gjort självvärderingen kan ni välja att jobba med sådant som ni behöver öva på. Ni finner tips på undersidan Tal och räkning

Dessuttom ska vi fortsätta med powerpoint om faktorisering. Nu kommer det att leda fram till vad ett primtal är (och vad det inte är, dvs faktoriserbart). Övningarna finsn på Tal och räkning (se ovan). 7:1 har gjort enkel faktorisering.

Filmer

Räkna med matematiken - Tians makt, 13 minuter
Fyra minute matte, 4 min
History of One, 60 min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0