V47 - Planering

Att göra först
Kolla närvaron
Rätta läxa 4.
Tänk på att sitta i grupperna.

OBS!
Ni får tid till eget arbete under eget ansvar. Om ni slösar bort tid på lektionerna kommer det att märkas senare i era resultat.

Genomgångar i smågrupper
Deet är något jag kommer att pröva nu när jag har hjälp på lektionerna. troligen kommer jag att ta med mig smågrupper in i grupprummet då och då. Vi får se.

Innehåll
Enheter för längd, sid 18-20.
Avrundning, sid21-22.
Arbeta tilsammans, sid 22-23.

Teori och övningar om faktorisering i en ppt där man jobbar med bilder på ett intuitivt sätt.. 7:2, 7:3 och 7:4 har gjort detta. 7:1?
Fortsättnig av faktoriseringsövningen.
Övning i skriftlig huvudräkning.

Shopping Mall Starters, 15 min (eller så länge vi vill se)

Sådant som blev över förra veckan
PPT-övning i överslagsräkning i matbutiken.
Läs om taluppfattning på Webbmatte och gör övningarna om ni ej gjort detta.
Genomgång av kursplanen
Klipp till ett papper som det gula på väggen om ni inte gjort detta
En laboration där vi mäter olika sakers längd i olika enheter.
Ringa in grannarna som hör ihop i en övning på activeboarden.

Läxa sid 18-23 och nummer 5 till nästa vecka.

Kommande lektioners innehåll
Eratosthenes såll. Uppgift att lösa.
Extrauppgift: Huvudräkning.
Repetition av multiplikationstabellen med mult.se.
Diagnos och kluringar, sid  24-25.
Kanske något från JSS-mappen.

Filmer om decimaltal mm
Scrapyard Starters, 15 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0