V46 - planering

1
Kolla närvaron

Nyhet
Jag skriver inläggen för en vecka i taget nu. Det beror på det nya  schemat där ni byter gruppkonstellationer stup i kvarten. Jag tror att det blir bra så här därför att det ger en bättre översikt, bättre framförhållning. Det ger er bättre möjligheter att planera er tid. De stora genomgångarna, läxkollarna och andra gemensamma aktiviteter kommer att ligga på måndagarna. Övriga lektioner kommer att inriktas mer mot eget arbete under eget ansvar.

Genomgångar i smågrupper
Deet är något jag kommer att pröva nu när jag har hjälp på lektionerna. troligen kommer jag att ta med mig smågrupper in i grupprummet då och då. Vi får se.

Innehåll
Rättning av läxa 3.
Tallinjen, sid 14-15.
Tänk på att sitta i grupperna.
Övning: Att rita tallinjer i powerpoint.
Läs om taluppfattning på Webbmatte och gör övningarna
Genomgång av kursplanen
Multiplicera och dividera med 10, sid 16-17.
Klipp till ett papper som det gula på väggen

Läxa sid 14-17 och nummer 4 till nästa vecka.

Kommande lektioners innehåll
Enheter för längd, sid 18-20.
En laboration där vi mäter olika sakers längd i olika enheter.
Avrundning, sid21-22.
Ringa in grannarna som hör ihop på activeboarden. 6:3 har gjort denna.
http://manotek.se/aritmetik/index_aritmetik.html ger en del övningar i överslagsräkning, skriftlig huvudräkning, mm.
Arbeta tilsammans, sid 22-23.
Shopping Mall Starters, 15 min (eller så länge vi vill se)
Extrauppgift: Huvudräkning.
Repetition av multiplikationstabellen med mult.se.
Diagnos och kluringar, sid  24-25.

Filmer om decimaltal mm
Scrapyard Starters, 15 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0