V47 - planering

Inledning
Närvarokontroll
Kolla läxan på onsdagen. 6:1 har inte gjort detta.

Genomgångar och övningar
Vi börjar med att kolla om alla har kommit till sid 21. Om inte vidtar jag åtgärder. Första lektionen ägnas åt att räkna ikapp eller att göra diagnosen.
Vi fortsätter med en övning i datorn om faktorisering där man jobbar med bilder på ett intuitivt sätt. 6:1, 6:2 och 6:3 har gjort denna.
Fortsättnig av faktoriseringsövningen.  6:3 har gjort fram till o m taet 19 i min ppt. 6:1 har gjort hela pppt med svar. 6:1 och 6:2 har gjort.
Shopping Mall Starters, 15 min. 6:1 dissar den filmen.
"Oförberett" prov med bok. 6:1, 6:2 och 6:3 har gjort det.

Övningar som kanske är kvar från förra veckan
Ringa in grannarna som hör ihop på activeboarden. 6:3 har gjort denna.
en laboration där vi mäter olika sakers längd i olika enheter
genomgång av kursplan
överslagsräkning i matbutiken i en ppt
läs om tal på webbmatte.
Klipp till ett papper som det gula på tavlan

Övrigt
oförberett prov?

Kommande lektioner kommer att innehålla:

Eratosthenes såll. Uppgift att lösa.



Filmer om decimaltal mm
Historien om 1, 60 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0