L23 - division med decimaltal

Innehåll
Närvarokontroll

Först ser vi en film: Building Yard Starters, 15 min. Det gör vi bara för att variera oss och för att öva allmänn matte.
6:1 har faktiskt redan sett denna. 6:2 ser den på måndag. 6:3 har sett denna och de tyckte det ahde räckt med att se första fem minutrarna, t o m diagonalen på cementblocket.

Genomgång
Division med decimaltal.

Eget arbete
ni får räkna själva på sidorna 20-21 . Glöm inte att göra Sant eller falskt?


Sid 20-21.är läxa om ni inte har hunnit klart på lektionen.

Kommande lektioner kommer att innehålla:
Läs om taluppfattning på Webbmatte och gör övningarna
http://manotek.se/aritmetik/index_aritmetik.html ger en del övningar i överslagsräkning, skriftlig huvudräkning, mm.
en laboration där vi mäter olika sakers längd i olika enheter
genomgång av kursplan
huvudräkning

Filmer om decimaltal mm
Shopping Mall Starters, 15 min
Scrapyard Starters, 15 min
Historien om 1, 60 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0