V7 - problemlösning

Nytt område
Vi ska jobba med kapitel 5 denna vecka.

Vi är alltså färdiga med statistiken.

Nästa vecka börjar vi med ett nytt område på riktigt: i den nya boken.

Jag kommer att göra en genomgång av metoder för problemlösning.

Denna vecka samlar jag in läxböckerna för att titta igenom vad ni gjort.

Titta gärna igen på den powerpoint vi tittat på i klassen.

Inlämningsuppgift
Ni har en inlämningsuppgift också. Ni ska skriva en fyllig, detaljerad, snygg, logisk och pedagogisk lösning till ett av problemen i boken. Gör ert bästa. Ni ska förklara hur ni tänker. Det kan till exempel vara så att ni ritar en bild. Självklart kan ni göra redovisningen i datorn och mejla till mig.

Förslag på uppgifter att redovisa: Någon av uppgifterna 10 - 54. De allra första är för enkla för att det ska bli meningsfullt.

Uppgiften ska vara klar och inlämnad på fredag den 13 februari. mejla den till mig, [email protected]

Rätta svar till provet
Det finns inga rätta svar men det finns en bedömningsmall. titta på den och jämför med ditt eget prov så får du ett hum om hur duktig du var. Alla har klarat provet och många hade omdömet Bra.

Läxan
Läxan till denna vecka är nummer 14. Dte är den sista löäxan ur boken. i fortsättningen kommer det att vara en annan typ av läxor. ni kommer att få en uppgift som är av klurigare sort. Och den ska redovisas noga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0