V48 - sjävvärdering och primtal

Jag kommer att bli sträng och ta datorerna om ni spelar spel eller liknade på lektionen.

närvaro
om provet   6:1 har inte fått provet än.
jag kommer att samla proven i en pärm
kursplaner mm på nätet = aritmetiksidan på wikiskola.se
sjävvärdering  6:2 har gjort detta
kolla läxan på onsdag  Dela ut läxböcker till 6:3.

När ni har gjort självvärderingen kan ni välja att jobba med sådant som ni behöver öva på. Ni finner tips på undersidan Tal och räkning

Sedan ska vi fortsätta med faktorisering och primtal. 6:2 och 6:3 har gjort den enkla faktoriseringsövningen
En enkel uppgift. 6:3 har gjort den

Filmer

Räkna med matematiken - Tians makt, 13 minuter
Fyra minute matte, 4 min
History of One, 60 min   6:3 har sett den


Kommentarer
Postat av: irene ebrahimi 61b

Det är bra att du blir sträng och tar datorerna ifrån oss om vi spelar. HHIHIHIHIHH:)

2008-11-24 @ 18:00:27
Postat av: Anonym

Fin blogg! :)

2008-11-24 @ 18:06:37
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Känguru fanet

Haha, jag ska vara så lydig så på lektionerna:D Fast jag har faktiskt aldrig blivit av med datan! så duktig har jag varit:)

2008-11-26 @ 10:58:21
URL: http://matildaaaz.bloggagratis.se
Postat av: det du xD

skit i att vara sur va snäll och låt oss spela

2008-11-26 @ 14:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0