V50 - geometri

Intro
Du kommer att få resultat från diagnosen. Titta på den och bestäm vad du behöver öva på. Jag kommer också att ghå igenom diagnosen. Gå in på min geometrisida och läs hur du kan öva på detta. Öva på så mycket du hinner och orkar!

Arbetssätt
Jag vill först av allt hjälpa de som är osäkra.
De som ligger bra till får klara sig själva.
De som har nått alla mål kommer att få extra stimulans.

Administrativt pyssel
insamling och avprickning av läxböcker
närvarokontroll

Kursplan
Kursplan för geometri i år 6.

Mål för denna vecka

Begreppen triangel, rektangel och kvadrat samt kunna rita dessa. Enkla uppgifter med geobräden. 6:1, 6:2 o 6:3 på fredagen
Räkna ut en figurs omkrets
Räkna ut en sammansatt figurs omkrets. Fler uppgifter med geobräden. 6:1 modul 1. o halva 2.

Filmer som eventuellt kommer att visas

Räkna med matematiken - Tians makt, 13 minuter
Fyra minute matte, 4 min
History of One, 60 min


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0