Snöbollsförbud

Jag skulle gärna berätta om den trolska stämningen med dova ljud och snöbehängda granar utanför skolan men det är annat som påkallar detta inlägg.

Det är inte tillåtet att kasta snöboll i skolan eller under skoltid. Så enkelt är det. när eleverna hade sin första längre rast gick vi ut, alla lediga lärare, och berättade om detta. Trots detta har ett par killar kastat snöboll på de yngre barnen vid upprepade tillfällen och trots tillsägelser. Flera andra har fått varningar.

Jag tror att det skulle vara mycket bra om ni tog en diskussionn om detta hemma. Jag brukar ta upp att det faktiskt händer att barn blir blinda av grus i snöbollar men vid närmare eftertanke minns jag inte längre källan till det påståendet. Mer konkret är att dt är osjysst att ge sig på de yngre barnen samt att det stör undervisningen när det kastas utanför klassrummen.

Kom gärna med kommentarer och diskutera här på bloggen om ni hinner läsa detta innan snön smät bort.

imorgon börjar vi redan 8.20 pga en liten schemaändring. Det blir mentorstid då. Förhoppningsvis startar vi en konstruktiv diskussion om en klassresa i nian.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0