V19 - beting och övningar

Betingen gör ni som vanligt.

Dessutom tillkommer de övningar som jag gör på lektionerna.

Denna vecka handlar det om en som är frivillig. Den kallas funktionsmaskinen.

Den andra övningen gör alla. Den heter pinnar och rutor eller något likande. Syftet är att ni ska träna er på att beskriva ett problem med hjälp av tal, ord, siffror, bilder och formler. Det är en multisensorisk övning. Det betyder att ni får använda alla sinnen (syn, hörsel och känsel åtminstone - ni ska inte äta pinnarna). Ni får möjlighet att lära på flera sätt, genom att se höra och göra.

Det jag hör glömmer jag, det jag ser minns jag, det jag gör kan jag.
Gammalt kinesiskt ordspråk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0