18:e lekt. - kängurutestet

Dagens lektion
Jag visar lösningar tll uppgift 1, 2,8, 20 i det kängurutest som var hemuppgift på hemstudiedagen. Sedan räknar man  iboken och bör ha hunnit färdigt med sidan13. Det kan verka tufft men jag tycker att vi bör hålla ett högre tempo än vi gjort hittills.
6:1 har gjort detta.

Kommande lektioner kommer att innehålla:
en övning att göra tallinjer i ppt
repetion av bråk med elevernas ppt
en laboration där vi mäter olika sakers längd i olika enheter
genomgång av kursplan
huvudräkning

Filmer om decimaltal mm
Building Yard Starters, 15 min
Shopping Mall Starters, 15 min
Scrapyard Starters, 15 min
Historien om 1, 60 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0